Podcast #276 Teknologi-temperaturen på folkeskolen
Hvordan er den teknologiske tilstand i dagens folkeskole? Fagene hedder stadig dansk, matematik og engelsk, og de skoler, som rent faktisk tilbyder programmering og teknologilære, gør det typisk, fordi der lokalt sidder nogle enkelte ildsjæle, som trækker læsset. Så er folkeskolen overhovedet teknologisk rustet til de børn, der går i den? Hvilke kompetencer skal vi kræve af fremtidens lærere, og skal vi i virkeligheden til at vende klasseværelset helt på hovedet? @christianevejlo har besøg af lærerstuderende Nick Holmberg og Josefine Brinck Mulvad og lærer og teknologisnedker Morten Jacobsen.
Lyt til programmet eller abonner på Elektronista i din yndlingspodcast-app.
Ugens gæster
- Lærerstuderende på Future Classroom Teacher linjen på UCC – Campus Carlsberg: Nick Holmberg og Josefine Brinck Mulvad
- Pædagogisk it-vejleder (teknologi snedker) på Skolen ved Nordens Plads og vinder af Politikkens Undervisningpris: Morten Jacobsen
Teknologi og mennesker i den danske folkeskole
Forskning: Virtual Reality bedre end video i undervisningen
Robotterne kommer – hvad gør folkeskolen?
Podcast #274 Klar til fremtidens arbejdsliv?
Hvad betyder digital dannelse?
Elektronista møder: 14-årige AI-ekspert Tanmay Bakshi
Ugens appbefalinger
Jacobsen anbefaler: Morfo 3D Face Booth
Brinck Mulvad anbefaler: CoSpaces: Make your own VR experience
Holberg anbefaler: Keep Talking and Nobody Explodes
Veljø anbefaler: Forældrenes guide til Minecraft, Spotify-strangerthings.com og The Upside Down | Stranger Things Wiki