Jakkesætbrand med teknologi-pionerånd åbner butik i København

2 Min læsning

Det hollandske jakkesætbrand Suitsupply har i de seneste år ekspanderet voldsomt online og er nu klar med en fysisk butik i hjertet af København. Virksomheden har med lige dele nytænkning og teknologisk fokus skabt et univers, der får din online købsoplevelse så tæt på den fysiske som muligt.

I disse år står modebranchen over for en større forandring, der ændrer ved måden, vi køber og forbruger tøj på. Dette er muliggjort af et stadigt større fokus på bæredygtighed og udvikling af ny teknologi. En del modevirksomheder fremtidssikrer sig en plads på et marked under forandring ved at fokusere på at imødekomme forbrugerens ønsker og skille sig ud fra mængden ved bl.a. at tilbyde ekstraordinær service.

Netop sådan en virksomhed er Suitsupply, der med sine klassiske skræddertraditioner befinder sig i en særlig niche med produktion af et luksusprodukt, der prismæssigt ligger langt under andre brands med tilsvarende produkter. Dette kan lade sig gøre, fordi virksomheden kontrollerer alle dele af produktionen selv og ikke er underlagt den sæsontrædemølle af faste kollektioner, som traditionelle tøjvirksomheder ofte er.

Hos Suitsupply sidder en skrædder parat til at tilrette dit nyindkøbte jakkesæt.
Hos Suitsupply sidder en skrædder parat til at tilrette dit nyindkøbte jakkesæt.

Virksomheden har fysiske butikker over hele verden, men klarer sig især godt online, hvor de på alle tænkelige sociale platforme møder kunden og giver mulighed for direkte kommunikation. Suitsupplys hjemmeside har et ekstraordinært stort fokus på registrering af kunden, så al fremtidig salg og rådgivning tager sit udgangspunkt i, hvad der tidligere er blevet købt, hvilke størrelser, farver mm. Som kunde vil du fx aldrig opleve at være et nummer, hvis du ringer ind til en af butikkerne, fordi en salesadvisor på forhånd vil blive informeret om, hvem du er samt din historik.

Ligeledes har Suitsupply en yderst veludviklet app, hvor kunden kan komme i direkte kontakt med en specialuddannet stylist, der er trænet i at kunne estimere kundens kropsbygning, og hvilke farvesammensætninger der vil klæde denne bedst, blot ud fra en videochat. Alle online-indkøb kan afhentes i en fysisk butik, hvor jakkesættet kan tilrettes med det samme, så det passer perfekt til kunden. Efter endt transaktion tilbydes alle kunder at bedømme købsoplevelsen og disse ligger herefter til frit skue på Suitsupplys sociale platforme og endda på et interaktivt board i de fysiske butikker.

Suitsupplys brug af teknologi til at imødekomme nye og eksisterende kunder er et spot on-eksempel på kommunikationen i fremtidens modevirksomheder. Hos Elektronista ser vi frem til at følge med i udviklingen i en ellers traditionsbunden branche.

Suitsupplys nyåbnede danske butik finder du her, mens app’en kan hentes i App Store samt i Google Play.

 

 

 

 

 

 

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

9 − 5 =

No Comments Yet.