Apple lancerer stjernespækket streamingtjeneste – 5 ting der skal til, for at det bliver en succes
Hvad har Jennifer Aniston, Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Reese Witherspoon og JJ. Abrams til fælles (ud over at være nogle af verdens største stjerner)? Sammen med en lang række af andre underholdningsprofiler er de med til at lancere Apples nye streamingtjeneste Apple TV+.
Apple går direkte efter Netflix med den nye Apple TV+ video-abonnementservice. Og hvad angår indhold går de ikke stille med dørene. Apple har altid haft en tæt relation til den kreative branche og været god til at få kunstnerne til at støtte op om produkter og tjenester direkte fra scenen. Lanceringen af Apple TV+ er ingen undtagelse. Stjernerne står nærmest i kø for at lovprise Apples nye initiativ.
Apples nye tjeneste bliver tilgængelig fra maj 2019 på alle Apple devices og selvfølgelig på Apple TV-boksen. Ud over selv at producere unikt Apple content bliver Apple TV+ et samlingssted for alle de streamingtjenester, vi bruger i forvejen. Det vil sige, den ser på, hvad for noget indhold vi kan lide på tværs af de apps, vi allerede har, og kommer med forslag til content. Netflix er dog ikke med i det regnestykke – endnu. Men iTunes-lejefilmene er selvfølgelig med.
De 5 ting skal være til stede, for at Apple TV+ bliver en succes
Hvis Apple gør det her smart, så kunne det bliver det ene go-to sted, vi behøver, når vi skal streame indhold. Men det afhænger af fem ting.
1. Kan Apple producere indhold i tårnhøj kvalitet, på højde med HBO eller bedre?
2. Kan Apple samle de vigtige partnere? Det er lidt et problem, de mangler Netflix
3. Hvad bliver prisen?
4. Er brugervenligheden i top?
5. Har de bygget en god anbefalingsmotor, som pusher det relevante indhold?