Touchskærm i træ på Bang og Olufsens nye musikmaskine

2 Min læsning

Bang of Olufsen introducerer verdens første touchskærm i træ. En tabletlignende musikafspiller som kender sin bruger og spiller musik, der passer lige til dig. 

Nyheden fra B&O er et intelligent og intuitivt trådløst musiksystem, som integrerer brugerens musiksamling og kendte streamingtjenester. Systemet har en aftagelig og dobbeltsidet brugergrænseflade, der giver mulighed for to forskellige slags brug. Den ene side består af en fintfølende touchskærm hvor man selv kan vælge musik i sin egen samling eller på Deezer, og den anden side som har det som B&O kalder verdens første berøringsfølsomme brugergrænseflade af træ (eg). Træsiden er designet til ”one-touch”-adgang, hvilket betyder at musiksystemet selv finder musik som passer til brugeren ved et enkelt tryk.

BSoMoment-14PK-ALo03

Beosound moment er intelligent i den forstand at den holder øje med hvilken musik du lytter til hvornår og tager disse data med i betragtning, når den sammensætter dagens musikprofil baseret på tracks fra digitale streamingtjenester. Indtil videre dog kun Deezer og TuneIn. Selvfølgelig vil musikmaskinen allerhelst spille sammen med et par gode B&O højtalere. I praksis er Besound moment en blanding mellem en iPod og en tablet. Størrelsen og formen leder tankerne hen på en tablet, men funktionerne er begrænsede.

BSoMoment-14PK-ALo02

Det er et rent musikdevice. Der er ingen apps men selvfølgelig kan den gå online. Ellers ville den jo ikke kunne afspille musik fra streamingtjenester. Spørgsmålet er så, om kunderne har brug for et stort musikdevice? Flot ser det ud hvis man er til træ og B&O. Men man kunne også sagtens være mere minimalistisk og finde musiktjenester som kan det samme og afspille dem fra sin smartphone i lommen. Prisen er som vanligt for B&O i den temmelig høje ende. Beosound moment koster 16.695 inklusiv et års abonnement på Deezer (wuhu!). Jeg er nysgerrig på andres mening. Kan det overhovedet betale sig at købe noget så dyrt med den hastige udvikling området er igennem? Eller er det det hele værd, når designet nu er så lækkert?

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

eleven + six =

1 Comment
  • Peter Winding
    januar 9, 2015

    B&O laver ikke gadgets til et marked i hastig udvikling, men derimod lækkerier til et modent publikum, som kun køber nyt sjældent. Derfor er deres ting stadig dyrere end andres. Men prisen er noget stejl, indrømmet. Til gengæld holder Play serien hele vejen.