Online dating er Big Business

1 Min læsning

Hver sjette danske betaler for at søge kærlighed på nettet. I USA er online dating betydeligt mere udbredt, viser ny international analyse.

Indtil for få år siden havde internetdating det lidt som bladet ”Ugens Rapport” i gamle dage: Der var langt flere brugere end folk, som ville indrømme det offentligt.

Den situation har ændret sig noget i de senere år. I dag er man vist helt yt og udmanøvreret, hvis man ikke er medlem af mindst én dating service. Uanset om man er 14 eller 68 år.

I Danmark betaler 16,9 pct. af den voksne befolkning for at være medlem af en online datingside. I praksis må det jo betyde, at hver sjette dansker over 16 år aktivt dater online. Det giver Danmark en fjerdeplads på verdensplan.

Mest datingfikserede er amerikanerne, hvor mere end hver fjerde jager nye kærester og/eller nye erotiske eventyr på internettet. Også briterne og tyskerne overgår danskerne i dating.

Tallene stammer fra en helt ny Digital Market Outlook rapport, som analyse firmaet Statista har lavet.

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

one × 1 =

2 Comments
  • Martin
    august 11, 2017

    Kigger man regnskaberne igennem for nogle af de store dating hjemmesider, så kan man også læse, at det er en temmelig god forretning. En stor del af kagen er dog røget over til Facebook, Tinder mv., men der er stadig en god bid tilbage til de oprindelige aktører på markedet.

  • Kigger man regnskaberne igennem for nogle af de store dating hjemmesider, så kan man også læse, at det er en temmelig god forretning. En stor del af kagen er dog røget over til Facebook, Tinder mv., men der er stadig en god bid tilbage til de oprindelige aktører på markedet.