Jeg får blomster hver uge!

2 Min læsning

Arghh “får” er måske en stramning ;-) Der står ikke nogen insisterende, galant gentleman bag. Jeg abonnerer simpelthen på et digitalt produkt, der manifesterer sig som blomsterbuketter, og jeg kan ganske enkelt ikke få armene ned.

I en tid hvor digitale abonnementer som Spotify, Netflix og HBO er blevet en del af manges hverdag, er abonnementsmodellen også ved at flytte til fysiske produkter. Flere benytter sig af madtjenester som Aarstiderne eller Kokkens Hverdagsmad, hvor man får en hjælpende hånd til ugens måltider med varer og opskrifter i én færdigpakket kasse.  Der er også dem, der lader sig overraske med Beuatybox. En månedlig kasse med forskellige skønshedsprodukter. Eller dem der kaster sig over vinabonnementet hos Winefamily.com

Efter at have beundret veninders smukke blomsterbuketter i månedsvis på Instagram besluttede jeg mig for, at den vogn ville jeg også gerne på. Jeg elsker friske blomster og plejer at købe nogle halvbillige buketter, som jeg så sætter flot op i en vase. Problemet er bare de typisk kun holder få dage, og kreativiteten omkring buketten er på et minimum.

Bloomon er et website og en langt hen af vejen digital tjeneste, som hopper med direkte ind i abonnementstrenden. Genistregen er, at målgruppen er klar, og produktet er bygget 100% på målgruppens præmisser. Sitet er lækkert, æstetikken er i højsædet, bestillingsprocessen er nem, og man vælger mellem 3 forskelliges størrelser buketter (den lille er rigeligt til en almindelig stue), og om man ønsker en buket hver uge, hver fjortende dag eller en gang om måneden (de holder faktisk næsten 14 dage).

Buketten kommer på et på forhånd valgt tidspunkt, og dagen inden modtager man en sød reminder SMS. Selve buketten er virkelig smagfuld og moderne og ligner på ingen måde de stramme, kitchede buketter man ellers får gennem f.eks. Interflora. Der er både længde og bredde og forskellighed og masser af fint afstemte farver. Ved modtagelsen følger en lille bog med gode tips til at holde friske blomster friske længe, lidt ekstra information om en udvalgt blomst, der er fokus på i pågældende uge samt en anvisning til, hvordan man sætter blomster pænt i vasen (som man også kan bestille).

BloomOn er en hollandsk virksomhed bygget til det travle, analoge menneske, som bevæger sig hjemmevant i den digitale verden. Deres strategi involverer lækkert producerede Youtube-videoer, en veldrevet Instragram-konto og et informativt nyhedsbrev med tips og tricks og flotte billeder. BloomOn gør simpelthen det hele rigtigt! Både i det digitale og det analoge univers. Og det er jo præcist der, vi mennesker befinder os.

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

seventeen − 7 =

No Comments Yet.