FREMTIDENS FJERNSYN PODCAST #40
Hele den danske tvbranche er samlet til en faglig konference kombineret med en festlig prisuddelingsfest. Det er her producere gnubber skuldre med tvdirektører og her programfolk bliver inspireret til udviklingen af nye tvformater. Hør Radio24syv programmet hvor Elektronista er på jagt efter fremtidens tv. Og så har vi da også lige samlet en liste over nogle af de trends Elektronista tror vil komme til at præge fremtidens fjernsyn. Se den herunder.
Elektronista tog på jagt efter fremtidens tv til årets TVfestival. Hør med når programchef Keld Reinicke fra TV2 Lotte Lindegaard fra DR, James Kirkham fra det London baserede digitale bureau Hollar, Helen Cooper fra K7 Media og Tim Frank Andersen fra In2media giver deres bud på fremtidens tv.
Elektronista har tidligere lavet en guide til Den ultimative Tvstue og i temaets anledning har vi samlet nogle af de trends vi løbende lægger mærke til, når vi kikker på fremtidens tv.
– TV vil i højere grad blive tidsforskudt og on demand
– Tvindhold bliver noget vi vil kunne se på den nærmeste skærm og lige når det passer os
– Programmer som kommer til at inddrage seernes kommentarer og idéer som en del af selve konceptet
– Vi vil få adgang til programmer baseret på vores interesser og hvem vores venner er (the interest graph og the social graph) fremfor hvad tvstationerne vælger for os.
– Vores aktivitet på sociale medier bliver integreret i tvprogrammer
– Vi vil have minimum 3 skærme igang på én gang, når vi bruger tvindhold.
– TV bliver mere og mere lydtapet, mens andre skærme tager vores opmærksomhed
– Tvbranchen kommer til at tænke sociale medier og nye skærme ind fra den første udviklingsfase af et nyt program.
– Tvværter vil ikke kun være brands på fjernsynsskærmen men også på blogs, på sociale medier og til offline events.
-Mængden af tilgængeligt digitalt indhold vil friste seerne til at fravælge deres dyre kanalpakker
– Fjernsynet bliver nød til at tjene penge på andet end flowtv og traditionelle reklameblokke.
– Annoncering vil få brug for at blive mere originalt og samarbejdet mellem programmer, stationer og brands vil blive fornyet