Flyselskab får passagerer til at græde med personlige beskeder
Af @christianevejlo
En stor trend jeg ofte taler om, når jeg holder foredrag, er det jeg kalder Upgrade Society. Det handler om, at vi går en tid i møde, hvor vi som forbrugere kan forvente at få nogle bedre, unikke og meget mere personlige oplevelser fra de brands, vi dagligt interagere med. Og de brands som hopper på den her extreme service trend allerede nu, er dem som står rigtig godt i årene, der kommer. For vi er blevet mere kræsne som forbrugere. Fra vores teknologi og software er vi blevet vant til at kunne opgradere til en ny og bedre version jævnligt. Fra vores liv på internettet er vi vant til altid at kunne finde et alternativ, som er bare lidt bedre. Upgrade Society handler om at få noget særligt, at blive set som menneske, at blive overrasket med noget man slet ikke forventede og om at være unik selvom man er kunde.
Det hollandske flyselskab KLM er i forvejen gode til at skabe historier, som får social media opmærksomhed, og nu har de gjort det igen. Mens intetanende passagerer ventede i gaten på deres fly lod de deres pårørende- familie og venner skrive søde beskeder og lave sjove tegninger til dem. Og ikke bare på et stykke papir. På servietter af den slags som sidder på hovedstøtten på sædet foran. Passagererne blev rørt og overrasket og fik en særlig og meget menneskelig oplevelse, mens de interagerede med et brand. DET er et fantastisk eksempel på Upgrade Society! Har du oplevet en ekstrem god service i samme stil? Del endelig i kommentarfeltet nederst.