Modeugespecial: Ny modeuge for forbrugerene vender branchens principper på hovedet

2 Min læsning

IMG_7697

I forbindelse med den danske modeuge i august sætter Elektronista spot på nye, teknologiske initiativer på både den danske og internationale scene, der i vores perspektiv er starten på en større bevægelse mod disruption af  modebranchen.

Om ganske kort tid starter modeugerne hvor næste års sommerkollektioner vil blive vist for et nøje udvalgt publikum. Tøjet vil efter kort tid være at finde på diverse sociale medier, men vil først være tilgængeligt for almindelige mennesker  i butikkerne i januar. Under modeugen afholdes udover shows også forskellige messer, hvor kun branchefolk og indkøbere fra butikker har adgang og vil sammensætte næste sommers udvalg af tøj til forbrugerne. En proces der har været uændret i den danske modebranche siden 70érne, men som nok ikke er så fremtidsholdbar endda. Elektronista sætter spot på en ny form for modeuge, udviklet til netop at tilgodese den almindelige forbruger.

Print
Sensommeren 2016 bliver første gang Bread&Butter-messens nye koncept løber af stablen. Key word i år er “Now”.

Bread&Butter i Berlin er en alternativ, forbrugerorienteret modeuge i samarbejde med multibrand webshoppen Zalando. Messen startede egentlig ud med at være som modemesser er flest: Kun for indkøbere og særligt udvalgte, men har det seneste år ændret fokus med den almindelige forbruger i centrum.

Princippet på denne modemesse er, at alt hvad der vises på catwalken kan købes direkte af forbrugerne som derved ikke skal vente et halvt år på, at tøjet kommer i forretningerne. Bread&Butter præsenterer på nuværende tidspunkt 25 internationale brands som Adidas, Topshop, Nike mfl.                                                                                                                                                      Initiativet spås stor succes og vil formentlig allerede næste år tælle en del flere brands. Messen er åben for alle, der køber en billet og indeholder, som modemesser skal, både modeshows, festivallignende hang-out-spots og efterfester, men adskiller sig på flere områder fra den gængse modeuge med sit innovative fokus og nytænkende initiativer. Må messen bliver forbrugerne bl.a. præsenteret for tøj produceret af intelligente maskiner, 3D-printing, workshop med mulighed for at cotumize tøjet samt mode og augmented reality i skøn forening.

Keyword for Bread&Butter er “Now” og vil indeholde et mashup af mode, musik og ikke mindsk teknologi som det ikke tidligere er set i modebranchen og hermed give et indblik i, hvordan hele tøjindustrien vil se ud i fremtiden.

Messen er åben for alle og afholdes i Berlin over 3 dage fra d. 2.-4. september. Billetter koster 15 euro og kan købes online her.

kemmler_BB_showspace_021

 

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

five − 2 =

No Comments Yet.