Kærlighed på algoritme podcast #206

1 Min læsning

Markedet for online-dating er kæmpe stort. Forbes estimerer at det består af ca. 8.000 forskellige tjenester på tværs af mange forskellige nicher. Det er 20 år siden Match.com bragte kontaktannoncer til Internettet og siden har vi set variationer inden for et utal af forskellige målgrupper. Der er noget til de kloge, noget til de smukke, noget til de kristne, til de rige, til dem der er vilde med StarWars, til dem der gerne vil have uforpligtende sex, til dem der har hunde, dem der har glutenallergi, dem der er i fængsel og dem der bor på landet. 

Men hvad er der så sket på den tekniske side af online datingmulighederne? Jo det hele går generelt lidt hurtigere. Apps som Tinder og Happn har været med til at sætte tempoet i vejret og med et enkelt swipe kan man på under 1 sekund sige ja eller nej tak til en date, uden at man egentlig rigtig aner noget som helst om kompatibiliteten. 

 

Shownotes

Snugspot dating app med dates baseret på personlighedstest

 

Quora app hvor man kan spørge om hvad som helst

25 tips til Tinder- what not to do hvis du gerne vil swipes til højre

15.000+ abonnerer allerede på Christianes personlige nyhedsbrev

Vil du også have adgang til gratis insider-fordele, analyser, podcasts og e-bøger om fremtidstendenser og afgørende techtrends?

Del dine tanker?

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

10 − 4 =

No Comments Yet.