HVAD ER DIN SOCIAL MEDIA KARAKTER?
Der er prestige i antallet af followers på Twitter og venner på Facebook. Men det har faktisk ingen værdi, hvis de followers ikke tager del i det du skriver.
Den reelle værdi ligger i hvordan andre håndterer dit indhold. Sender de det videre? Skriver de en kommentar? Hvis ja- så kan det være du har en høj Klout-score. Klout.com er tjenesten der måler hvem der har indflydelse på sociale medier og det er arbejdsgivere og reklamefolk begyndt at kikke på.
Lige nu er Klout tjenesten stadig grøn og man kan endda argumentere for at den er noget fjollet. Men men men vi kan godt regne med at vi i fremtiden kommer til at se butikker som giver rabat, hvis du har bred rækkevidde og godt fat i dine followers på sociale medier. Du vil måske få lidt ekstra service på restauranten, en gratis kaffe på caféen, gratis adgang til events eller måske et jobtilbud.
Hvad tænker du om Klout? Er det bare endnu en tjeneste som internettets forfængelige overforbrugere soler sig i eller er der faktisk noget i det?
Louise FB
februar 26, 2013Det er ret beta-agtigt og fjollet på nuværende stadie. Men det ser interessant ud, men det kræver jo at virksomheder, offentlige instanser og lignende begynder at tage tilstedeværelsen af de sociale medier seriøst og ikke kun ‘er på’ fordi andre er det. Der er en voldsom kamp om likes og det er kedeligt! Jeg håber at Klout kan finde fodfæste i lille DK, men umiddelbart så mener jeg ikke at det er særlig fedt at nogen måske kan score en gratis middag eller hvad ved jeg, bare fordi de er linket til mange i cyperspace, ligesom jeg heller ikke synes det er i orden at bare fordi man kender nogen som kender nogen, så kan man få den fede (billige) bolig, billetter til den udsolgte koncert, plads i daginstitution. Der er jeg nok lidt for solidarisk…