Folk er utilfredse med sociale medier
Af Leif Bomberg
Facebook og Linkedin scorer laveste tilfredshed hos amerikanske forbrugere. Årsagen er bl.a. for mange reklamer, problemer med private informationer og angsten for virus.
Selvom de sociale medier bliver ved med at vokse og vokse, gror en ulmende utilfredshed hos mange forbrugere.
Det bekræftes af det årlige American Customer Satisfaction Index, der netop har offentliggjort sin seneste udgave.
Ifølge indexet rangerer kun flyselskaber, internet-udbydere, og kabel-tv-selskaber lavere end sociale medier, når det gælder kundetilfredshed.
Facebook og LinkedIn er amerikanske forbrugere mest utilfredse med blandt de syv sociale medier, som analysen omfatter.
Begge opnåede kun en score på 67 af 100 mulige. De øvrige fem sociale medier i analysen klarede sig dog ikke meget bedre.
Årsagen til den lave kundetilfredshed skal formentlig findes i tre ting:
- Problemer med privatlivets fred og spredning af private oplysninger til f.eks. annoncer.
- Det stadigt voksende antal reklamer, som brugerne udsættes for.
- Angsten for, at virus og anden malware skal sprede sig via sociale medier.