#36 Mikrocast-Sådan har pandemien ændret vores forbrugsvaner
At skulle være isoleret i hjemmet under en pandemi er noget, der betyder vaneændringer. Vi har virkelig måtte lave om på det, vi plejer at gøre. Det betyder også, at vi har shoppet på nye måder. Få fx. svaret på hvorfor salget af make up steg voldsomt, mens vi mest var alene. Hør også hvad det har betydet for vores madlavningsvaner, at vi tilbragt meget tid i huset. Og så er der det med sommerhuse og ferier i Danmark. Holder det ved i 2022? Christiane Vejlø kommer med en analyse.
Vi fejler, hvis vi hader sociale medier mere, end vi elsker unge mennesker
“Vi fejler hvis vi hader sociale medier mere end vi elsker unge mennesker”. Udviklingspsykolog Candice L….
Forbud mod sociale medier under 18 er ikke løsningen
“Jeg er ikke interesseret i nuancer” var konklusionen fra Imran Rashid i en debat hvor medieforsker…
Ibelin er den film alle forældre, lærere, politikere og sundhedsfaglige bør se
I en tid hvor et borgerforslag foreslår et forbud mod sociale medier for unge under 18…
Kvinders krop i en mands hænder
Kvinde stemmer i USA i stille oprør mod mænds magt over kvindekroppen. Hun er udklædt som…
Ingen forstår de nye influencerregler- især ikke de traditionelle medier
Foto: Midjourney/Elektronista Media- AI genereret Denne uge i P1 debat om nye influencerregler insisterer Politiken redaktør…
Halloween gaming: Ét meget uhyggeligt spil, og to du kan spille selvom du er alene hjemme
Kom i Halloween-stemning med vores gaming guide til efterårets uhyggeligste spil, og to andre spil der kan få pulsen ned igen bagefter.
Del
Christiane Vejlø
Christiane er direktør for Elektronista Media og en af Danmarks førende eksperter i digital kultur, digitalt content og forholdet mellem mennesker og teknologi. Christiane holder foredrag og rådgiver om digitale trends i ind- og udland. Hun har en kandidatgrad i religionsvidenskab og medievidenskab og så sidder Christiane i dataetisk råd. Følg @christianevejlo på Twitter og på Instagram.